SCOALA GIMNAZIALA MOVILITA
Nr. 1225 din 5.02.2013
P R O I E C T U L
PLANULUI DE DEZVOLTARE INSTITUTIONALA
2013-2018
Aprobat în Consiliul de
Administraţie din 5.02.2013
I.1. Contextul legislativ
Prezentul proiect de dezvoltare institutionala a fost conceput in
conformitate cu:
- Legea
privind asigurarea calitatii in educatie-O.U.G.nr.75/2005, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 87/2006, cu modificarile si completările
ulterioare.
- Regulamentul
de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar
aprobat prin OMEN nr.5115/15.12.2014 publicat in M. Of. Nr.23 si 23
bis/13.01.2015
- Legea
educatiei nationale, nr. 1/2011, cu modificarile si completarile
ulterioare
- HG nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de
autorizare de funcţionare provizorie a unităţilor de învăţământ
preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi evaluare
periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar, publicată în MO nr.
38/18.01.2007
- HG nr. 1534/2008 privind aprobarea Standardelor de
referinţă şi a indicatorilor de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea
calităţii în învăţământul preuniversitar, publicată în MO nr.
822/08.12.2008
- M.S. nr. 1995/1995 pentru aprobarea Normelor de
igienă privind unităţile pentru ocrotirea, educarea şi instruirea copiilor
şi tinerilor
- G.R. nr. 1739/2006 pentru aprobarea categoriilor de
construcţii şi amenajări care se supun avizării/autorizării privind
securitatea la incendiu
- Legea nr. 319/2006 a sănătăţii şi securităţii în
muncă
- OMF 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului
intern cuprinzând standardele de management/control intern la entităţile
publice şi pentru dezvoltarea sistemelor de control intern/managerial, cu
modificările şi completările ulterioare
- Legea nr. 53/2003, Codul muncii, cu toate
modificările şi copletările ulterioare
- G. nr. 320/28.03.2007 privind aprobarea tarifelor de
autorizare, acreditare şi evaluare periodică a unităţilor de învăţământ
preuniversitar
- M. 5337/11.10.2006 privind aprobarea Codului de
etică profesională al experţilor în evaluare şi acreditare ai Agenţiei
Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar
- HG nr. 22/2007 privind aprobarea Metodologiei de
evaluare instituţională în vederea autorizării, acreditării şi evaluării
periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie, publicată în MO nr.
59/25.01.2007
- OMECTS nr. 5547/2011 privind aprobarea
Regulamentului de imspecţie a unităţilor de învăţământ preuniversitar
- OMECTS nr. 5565/2011 pentru aprobarea Regulamentului
privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare
gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar
- G. nr. 1258/18.10.2005 privind aprobarea
Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de
Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar
2. Prezentarea unitatii
scolare
Scurt istoric:
În anul 1867 s-a
înființat școala primară din Movilița, într-o clădire închiriată.
În anul 1903 s-a construit prima școală.
În anul 1949 s-a trecut la învățământul de 6 clase, iar un an mai târziu la
cel de 7 clase.
În anul 1962 s-au terminat lucrările de construcție a Școlii cu clasele
I-VII nr.1 Movilița.
În anul 1964 s-a construit Școala cu clasele I-VII nr. 2 Movilița.
În anul 1968 s-a construit Școala cu clasele I-VIII Diocheți.
În septembrie 1968 se comasează Școala nr.1 cu Școala nr.2 Movilița.
În anul 1985 se desființează învățământul gimnazial la Școala Diocheți.
În anul 2004 Școala cu clasele I-VIII nr. 1 Movilița a fost reabilitată. In
anul scolar 2011 – 2012, Scoala Primara Movilita a fost reabilitata cu
sprijinul Consiliului Local Movilita.
Din anul scolar 2006-2007 scoala a primit decizie de scoala cu
personalitate juridica. In anul scolar 2011 – 2012, reteaua scolara a fost
reorganizata, scoala cu personalitate juridica se numeste Scoala Gimnaziala
Movilita.
Din curricumul la decizia
scolii, elevii pot alege disciplinele optionale:
- Educatie pentru
sanatate;
- Lumea lui mate
- Scrisul ca o arta
- Tehnologia informatiei
si comunicarii
3. Proiecte locale derulate
În perioada ianuarie – septembrie 2007 s-a derulat în
cadrul Proiectului de Granturi Școală – Comunitate subproiectul Dincolo
sau dincoace de…hotarul satului meu.
Începând din anul 2007, în colaborare cu Primăria Movilița se derulează
Proiectul Economia Bazată pe Cunoaștere inițiat de guvernul României prin
Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei informației și cu sprijinul Băncii
Mondiale.
În vara anului 2008 s-a desfășurat proiectul E – Vacanța pentru care Școala Movilița a obținut o menține. De
atunci, in fiecare vacanta elevii au desfasurat activitati in cadrul acestui
proiect. Rezultatele muncii lor se gasesc postate pe site-ul www.ecomunitate.ro.
În noiembrie 2008 s-a încheiat un parteneriat între școlile Movilița, SAM
Panciu, SAM Păunești pentru sărbătorirea datelor de 1 Decembrie, 24 Ianuarie și
9 Mai.
Tot in anul 2008, s-a desfasurat proiectul e
– Twinning, Comenius on the internet intitulat „Easter”, în parteneriat cu
Gimnaziul nr. 8, Gdansk, Polonia.
In 2011,scoala noastra a participat la
proiectul national „Şcoli pentru un
viitor verde”, proiect ce a constat in activitati de reciclare si de protejare
a mediului inconjurator.
In 2010 – 2011, 2009 – 2010, s-a desfăşurat in scoala, Concursului Naţional
Media Kinder, în parteneriat cu Asociaţia Media Kinder. Au fost, de asemenea
incheiate parteneriate cu Clubul Copiilor din Panciu, elevii nostri participand
astfel la diverse expozitii, unde lucrarile le-au fost apreciate cu premii
importante. O parte dintre elevii
nostri fac parte din corul “Sfantul Nectarie” coordonat de doamna profesoara
Dabija Georgeta. Dintre activitatile reprezentative trebuie amintite Concertul
de colinde sustinut la Patriarhia Romana, in Aula Magna si concertul sustinut
la Ateneul Popular din Focsani.
S-au încheiat în fiecare an școlar parteneriate cu instituțiile din comună:
Primărie, Poliție, Biserică. De asemenea, elevii școlii noastre au beneficiat
de un parteneriat cu Clubul Copiilor din Panciu, participând astfel la toate
concursurile realizate de această instituție.
4 .Analiza resurselor
umane,materiale si financiare ale scolii
Resurse umane
v Scoala Gimnaziala Movilita cuprinde urmatoarele
structuri: Gradinita cu program normal Movilita, Gradinita cu program normal
Diocheti si Scoala Primara Diocheti. In cadrul celor doua gradinite functioneaza
3 grupe cu un numar de 68 de prescolari, la ciclul primar sunt 8 clase cu un
numar de 154 de copii, iar la ciclul gimnazial 7 clase cu 124 de elevi. In
total, in cadrul acestei scoli sunt 346 de elevi.
v Populatia scolara provine din satele : Trotusanu,
Diocheti, Sperieti, Frecatei, Movilita - mediul rural
v Starea materiala a familiilor este modesta, majoritatea
locuitorilor fiind agricultori.
v Starea de sanatate a elevilor este buna si nu sunt
copii cu cerinte educative speciale.
v
Majoritatea elevilor apartin
religiei ortodoxe.
v Procentul de promovare la sfarsitul anului scolar
2015-2016:
-invatamant primar-98,51 %
-invatamant gimnazial-92,74 %
Procentul de promovabilitate la
Evaluarea Nationala, pe medii, a fost de
95% . Din 20 de elevi inscrisi un singur elev a luat sub 5 la limba si
literatura romana, iar 6 au luat sub 5 la matematica.
Cadre
didactice
Toate cadrele didactice din scoala sunt calificate.
In cadrul Scolii Gimnaziala Movilita sunt incadrati:
-
3 educatoare
-
8 invatatori
-
10
profesori titulari
-
4
profesori suplinitori calificati
-
1,50 personal didactic auxiliar
-
4,25
personal nedidactic
Perfectionare
In ceea ce priveste gradele didactice situatia se
prezinta astfel:
-
gradul
didactic I: 14
-
Gradul
didactic II : 3
-
Gradul
definitiv: 6
-
Debutanti:
2
Performante
An școlar 2014/ 2015
Elevii îndrumați de doamna profesoară Dabija
Georgeta au participat și au obținut rezultate foarte bune la concursul Sărbătoarea luminii prin ochii mei ,
desfășurat în luna aprilie, 2015 astfel:
Ø
Premiul I, Manolache Ștefania, clasa a VIa B
Ø
Premiul I, Seciu Elena Cătălina, clasa a VaB
Ø
Premiul I, Lupu
Loredana, clasa a VIIIa B
Ø
Premiul II, Andronic Andreia, clasa a VIIa B
Ø
Premiul II, Pâsu Andreia, clasa a VIIIa B
Ø
Premiul III, Andronic Ana-Maria, clasa a VIIIa
B
Ø
Premiul III, Lupu
Sebastian, clasa a VIIa B
Elevii îndrumați de doamna profesoară Blaj Gherghina au participat la
următoarele:
-Olimpiada
de Educație tehnologică, faza județeană, obținând următoarele premii:
Premiul II- Bălan
Maria,a V-a
Tătaru Delia Luana, a VII-a
Premiul III- Andronic Ana- Maria, a VII-a
Mențiune: Misăilă
Alexandru clasa a V-a
Andronic Denisa, clasa a VI-a
Ionașcu Denisa clasa a VI-a
Vlad Ana- Maria clasa a VII-a
-
Concusul interjudețean Educația tehnologică și tehnologia
informației- punte către viitor, obținând următoarele premii:
-
Premiul III: Tătaru
Delia Luana clasa a VII-a
Drilea Mihai clasa a VIII-a
Andronic Ana- Maria clasa VIIIa
-
Mențiune:- Ionașcu
Denisa clasa a VI-a
Mistodoniș Bianca clasa a VI-a
Andronic Ana- Maria clasa a VIII-a
Participarea
la Concursul Interjudețean de mărțișoare
,,Firul alb și firul roșu- Între tradiție și inovație”, profesori
coordonatori Gherghinoiu Loreta și Seciu Mihaela a avut următoarele rezultate:
Ø
Premiul I Seciu Elena Cătălina, clasa a V-a B
Ø
Premiul I Ionașcu Denisa-Gabriela, clasa a VI-a B
Ø
Premiul al II-lea Mistodiniș Bianca Maria, clasa aVI-a B
Ø
Premiul al II-lea Seciu Robert, clasa aVI-a B
Ø
Premiul al II-lea Lupu Loredana, clasa a VIII-a B
La educație fizică și sport elevii din
școala noastră coordonați de domnul profesor Liviu Enăceanu au obținut: - locul
I , handbal fete, ONSS, zona Panciu- Mărășești
-locul I,
handbal băieți, ONSS, zona Panciu- Mărășești
- locul II,
fotbal băieți, ONSS, zona Panciu-
Mărășești
De asemenea, elevii îndrumați de domnul profesor de
educatie fizica si sport, Enăceanu Liviu ne-au reprezentat școala și la Olimpiada Națională a Sportului Școlar,
unde au obținut rezultate bune și foarte bune.
În ceea ce privește concursurile şcolare la matematica şi interdisciplinare anul şcolar
2014 – 2015 elevii din clasele gimnaziale a Şcolii Gimnaziale Moviliţa au participat la următoarele
1. Concursul de matematică şi informatică pentru elevii din mediul rural –
ediţia a X-a :
Au participat 4 echipaje de la Şcoala
Gimnazială Moviliţa (2 echipaje V-VI şi 2 echipaje VII-VIII) la faza zonală din 6 decembrie 2015 ,
organizat de centrul zonal Şcoala Gimnazială Nr. 1 Străoane, unde în urma rezultatelor obţinute , s-a
calificat pentru etapa judeţeană un echipaj de la clasele VII-VIII format din
elevii : Lupu
Sebastian Mihai, Pavel Larisa Elena, Drilea Mihai, Pîsu Andreea Dana. Etapa
judeţeană va avea loc în data de 9 aprilie 2015 la Şcoala Gimnaziala Vidra
2. Concursul şcolar naţional de competenţă şi performanţă - ComPer
Matematică:
Au participat , la etapa I – 23 ianuarie 2015
, 11 elevi de la clasa a VII –a şi 11 elevi de la clasa
a VIII- a B, unde în urma
rezultatelor s-au obţinut două menţiuni
de către doi elevi de la clasa a VIII : Mocanu
Andreea Roxana şi Seciu Adrian .
Domnul profesor de biologie, Ichim Iordache ne-a
reprezentat cu mândrie reușind să obțină
la concursul Sanitarii Pricepuți , etapa județeană locul al II –lea.
Concursul Terra, faza județeană, Premiul I – Manolache
Ștefania
Concursul Terra, faza națională, Mențiune – Manolache
Ștefania
An școlar 2015/2016
Concursul Maica
Domnului- Împărăteasa Cerului și a Pământului –elevii îndrumați de domnul
profesor de religie Roșu Silviu și doamna profesoară de limba română Dabija
Georgeta au obținut următoarele rezultate:
Premiul
special-secțiunea icoană pe sticlă,
elevele Pavel Larisa și Ruse Elena, clasa a VIIIa B
Premiul II- secțiunea
poezie elevele Seciu Elena Cătălina și Lazăr Diana, clasa a VIa B
Premiul II- secțiunea
proză- Seciu Elena Cătălina, clasa a VIa B
Mențiune- secțiunea
proză- Arghir Iulia, clasa a VIa A
Festivalul Tradițiilor
și Obiceiurilor Românești-corul de elevi
îndrumați de domnul profesor de religie Roșu Silviu s-a clasat pe locul I.
Elevii premiați sunt: Pavel Larisa, Urzică Denisa, Dumitriu Geanina, Dafinoiu
Cosmin, Tătaru Teodor, Tătaru Vlad, Dragomir Beatrice, Baciu Georgiana, Rusu
Elena, Manolache Giulia, Duță Ștefania, Bitere Lucian.
Concursul Matematică
Informatică Rural, etapa zonală, echipajele claselor VII- VIII, coordonate
de domnișoara profesoară Manolache Nicoleta și domnul profesor Palaghe Vasile
s-au calificat la etapa județeană cu 152, respectiv 135 de puncte.
Olimpiada Gimnaziilor- Handbal- elevii pregătiți de
domnul profesor de sport, Enăceanu Liviu, s-au clasat pe locul IV
Olimpiada Națională a Sportului Școlar-Etapa pe centre-
echipajele pregătite de domnul profesor
de sport, Enăceanu Liviu, au avut următoarele rezultate:
Competiția Minifotbal- Băieți- Mențiune
Compețiția Handbal- Băieți – locul I
Compețiția Handbal- Fete – locul II
La faza judeteana a concursului de geografie Terra,
elevii Tataru Vlad, clasa a V-a si Manolache Stefania, clasa a VII-a,
coordonati de domnul profesor Gherghinoiu Neculai, au obtinut Premiul I.
Cadre didactice
v Cadrele didactice care au participat la activitati
de formare continua:
-organizate de CCD –perfectionare profesori -2
-cercuri pedagogice-toate cadrele didactice
-grade didactice- 5
-reconversie profesionala- 2
Resurse materiale
v Scoala Gimnaziala Movilita dispune de: 7 sali de
clasa, cabinet informatizat, biblioteca, curte interioara mare, sala de sport.
v Sali de clasa in care functioneaza: laborator de informatica ( 25 de calculatoare
conectate la internet)
cabinet de biologie
cabinet de chimie/fizica
cabinet limba romana
Materialul didactic este suficient-harti, substante
chimice, machete biologie, saltele pentru gimnastica, mingi fotbal si handbal.
Corpul B al Școlii Gimnaziale Movilița, unde învață clasele I – IV, dispune
de 5 sali de clasa in care se gasesc calculatoare conectate la internet.
Aceasta scoala a fost renovata in totalitate in anul scolar 2011-2012 ( a fost
schimbat inclusiv mobilierul scolar). Scoala Primara Diocheti are doua sali de
clasa in care functioneaza cate doua clase simultane. In acelasi corp de
cladire functioneaza si gradinita. Si aceasta scoala a fost renovata. Gradinita
cu program normal Movilita dispune de 3 sali de clasa ( in una dintre ele isi
desfasoara activitatea clasa pregatitoare in care sunt inscrisi 25 de elevi.
Alte dotari:
-
Copiatoare
- Canon, Konika, Brother
-
Imprimante - 4
-
LCD – 1
-
Videoproiectoare
– 4
-
Camere foto/video
– 2
-
Tabla
interactiva
II. ELABORAREA PROIECTULUI DE DEZVOLTARE A SCOLII
II.1.Parteneri sociali implicati in proiectul de dezvoltare a scolii
Partenerii sociali implicati in proiectul de dezvoltare a scolii sunt:
Administratia publica locala-Primaria Movilita
Inspectoratul Scolar Judetean-Vrancea
Casa Corpului Didactic-Vrancea
Biserica
Dispensarul uman
Politia
Biblioteca comunala
Parintii
II.2.Analiza nevoilor si intereselor educationale ale comunitatii(SOWT)
Diagnoza mediului extern
Movilița este
o comună în județul Vrancea, Moldova, România, formată din satele Diocheți-Rediu, Frecăței, Movilița(reședința), Trotușanu și Văleni.
Comuna se află în zona de nord-est a județului, la nord-est de orașul Panciu, pe
malul stâng al râului Zăbrăuți. Este traversat de șoseaua județeană DJ205H, care îl
leagă spre sud-vest de Panciu și spre nord de Păunești și Pufești (unde se termină înDN2). La Movilița, din acest drum se
ramifică șoseaua județeană DJ205J, care duce spre sud tot la Panciu, pe o rută
ce trece Zăbrăuțiul mai în aval ca prima.
Conform recensământului
efectuat în 2011, populația comunei Movilița se ridică la 3.183
de locuitori, în scădere față de recensământul
anterior din 2002, când se înregistraseră 3.962 de locuitori. Majoritatea locuitorilor sunt români (96,58%). Pentru
3,24% din populație, apartenența etnică nu este cunoscută. Din punct de vedere confesional, majoritatea
locuitorilor sunt ortodocși (91,61%), cu o minoritate de ortodocși de rit vechi (4,81%). Pentru 3,24%
din populație, nu este cunoscută apartenența confesională.
Analiza
PEST(E)
Politic:
Şcoala se află în
contextul politic actual, o societate în schimbare, în căutarea şi promovarea
valorilor reale, este supus tranziţiei întregului sistem şi tuturor
subsistemelor. Activitatea se desfăşoară având la bază Legea Educaţiei
Naţionale, ordinele şi notificările care susţin punerea în aplicare a reformei
învăţământului, reforma managementului şcolar care vizează autonomia
instituţiilor de învăţământ, pregătirea în domeniul managementului educaţional,
raţionalizarea resurselor financiare şi umane.
Economic:
Din acest punct de vedere se constată la nivel
naţional creşterea ratei şomajului pe fondul orientării tinerilor cu
preponderenţă spre liceele teoretice şi nu spre şcolile profesionale, deşi
cererea de locuri de munca în domeniu depăşeşte oferta. Cu toate că legislaţia
financiară permite atragerea de surse extrabugetare la nivelul unităţilor de
învăţământ, interesul agenţilor economici în acordarea de sponsorizări sau
donaţii pentru şcoli este în continuare scăzut. Situaţia materială precară a
multor părinţi este, în unele situaţii, cauza interesului scăzut faţă de şcoală
al elevilor. Toţi aceşti factori economici au efecte grave: dezinteres,
absenteism, chiar abandon şcolar (cu precădere în rândul copiilor de etnie
rromă). Tocmai de aceea impactul programelor sociale (supliment de hrană,
manuale, rechizite gratuite, burse) este mare.
Social:
Implicarea părinţilor
în procesul instructiv-educativ este o problemă secundară, grija principală
fiind asigurarea hranei copiilor. Zona este una cu specific viticol,
majoritatea locuitorilor obținându-și veniturile din agricultură. Efectele
acestor probleme sociale se resimt asupra pregătirii elevilor. O alta problemă
socială este tendinţa mass-mediei de a prezenta ca regulă aspectele negative,
cu efecte negative pe termen lung, şcoala trebuie să facă eforturi pentru a
înlătura sau atenua aceste efecte.
Tehnologic:
Din punct de vedere
tehnologic, se remarcă introducerea echipamentelor informatice şi a noilor
tehnologii la toate nivelele învăţământului preuniversitar; unitatea şcolară
deţine laboratoare funcţionale, cu dotare modernă, necesare tuturor
disciplinelor. Sprijinul M.E.C.S. acordat iniţiativelor unităţilor şcolare în
sensul predării- învăţării asistate de calculator reprezintă indiscutabil un
punct forte în aceasta direcţie. În plus, posibilitatea reala a folosirii
soft-urilor educaţionale în procesul instructiv-educativ reprezintă un avantaj
suplimentar. Ecologic:
Pe măsura ce
tehnologia se perfecţionează, stilul nostru de viaţă se schimbă. Preocupările
în domeniul ecologic, din grija faţă de generaţiile viitoare, au în vedere
reducerea poluării, folosirea unor materiale mai eficiente, reciclarea şi
refolosirea lor. În acest sens şcoala noastră participă la programe de educaţie
civică şi ecologică iniţiate de cadrele didactice sau de partenerii sociali
(Eco-Şcoala, Să învăţăm despre pădure, Patrula de reciclare).
Diagnoza mediului intern - ANALIZA
SWOT an şcolar 2015-2016
Resurse curriculare
Puncte
tari
|
Puncte
slabe
|
-există o bază didactică ce
permite orientarea ofertei curriculare spre informatică,limbi
stăine,matematică,limbă romănă, istorie;
-dotarea şcolii permite orientarea
ofertei şcolare spre discipline cu nivel de aplicabilitate în domeniul
informaticii;
-disciplinele de învăţământ din TC
sunt foarte bine încadrate cu învăţători / profesori şi beneficiază de
mijloace de învăţământ necesare;
-promovabilitate peste 95%;
-toţi absolvenţii cuprinşi în
ciclul inferior sau superior al liceului;
-rezultate bune la evaluarea naţionala
2015 - 2016 la concursurile şcolare(olimpiade,alte concursuri)
-Elevii de clasa a VIII-a au o
bună pregătire de cultură generalăşi abilitaţi de operare pe calculator;
|
-număr
mic de discipline opţionale cls V – VIII;
-interesul scăzut al elevilor de clasa VIII
pentru disciplinele la care nu susţin Evaluarea Națională;
|
Oportunităţi
|
Factori
de risc (A)
|
-posibilitatea
învăţării a 2 limbi străine;
-posibilitatea formării
deprinderii de utilizare a calculatorului;
-pregătirea suplimentară pentru
evaluările naţionale şi performanţă;
-posibilitatea de a participa la
activităţile de perfecţionare,formare la nivel judeţean,naţional;
-participarea la proiecte cu finanțare internațională
cu schimburi de elevi;
|
-încărcătura
programelor şcolare;
-insuficienţa resurselor financiare pentru dotarea cu
mijloace de învăţământ pe măsura necesarului la standardele vizate de şcoală;
|
Resurse umane
Puncte
tari
|
Puncte
slabe
|
–
încadrarea şcolii cu personal calificat la toate disciplinele de învăţământ;
– participarea cadrelor didactice
la cursuri de formare continuă este tot mai numeroasă;
-multe cadre didactice au
finalizat o altă facultate
-cadre didactice implicate în
activităţi ştiinţifice şi metodice în foarte mare măsură;
-cadre didactice care fac parte
din comisii la nivelul ISJ (metodişti) sau care elaborează subiecte pentru
olimpiade;
-număr mare de cadre didactice cu
gradul I, II;
-preocupare pentru obţinerea de
performanţe în activitatea cu elevii;
-organizarea foarte bună a
activităţilor la nivelul comisiilor;
-personal didactic auxiliar
pregătit şi disponibil pentru activitatea pe care o desfăşoară;
-relaţiile cadru
didactic-elev, conducere- cadru didactic, conducere personal did. aux.,
nedid. , şcoală-familie sunt foarte bune;
|
-diseminarea
experienţelor pozitive se face cu dificultate sau deloc;
-există fluctuaţie a cadrelor
didactice ce afectează principiul continuităţii şi care are efecte şi asupra
calităţii educaţiei;
– un număr mic de cadre didactice
care manifestă lipsă de disponibilitate în desfăşurarea unor activităţi
extraşcolare sau activităţi metodice;
– scăderea populaţiei şcolare
-număr mic de premii la concursuri
şcolare faza judeţeană, naţională.
|
Oportunităţi
|
Factori
de risc (Ameninţări)
|
-asigurarea posibilităţii de
participare la activităţile de formare şi perfecţionare a cadrelor didactice;
-valorificarea experienţei
cadrelor didactice care au urmat cursuri de formare;
-îmbunătăţirea comunicării în
cadrul şcolii (la nivel de catedră între catedre)
-realizarea de parteneriate cu şcoli din ţară în
programe educative;
|
-există
încă cadre didactice care nu au înţeles corect că şcoala trebuie să satisfacă
nevoile elevilor şi aşteptările familiei;
-influenţa mediului extern poluant (folosirea excesivă
a calculatorului,unele emisiuni,filme TV,lipsa de supraveghere)
|
Resurse
materiale şi financiare
Puncte
tari
|
Puncte
slabe
|
-spaţiul
de şcolarizare se prezintă în mare parte în condiţii bune iar nivelul de
confort în şcoală este ridicat;
-baza sportivă a şcolii este în
stare bună atât sala de sport cât şi terenurile în aer liber; cabinetele de
informatică sunt bine echipate cu calculatoare; laboratoarele de
biologie,chimie,fizică sunt foarte bine echipate cu mijloace de învăţământ şi
materiale didactice;
-amenajarea unui loc de joaca
pentru elevii de la Gradinița cu program Movilița prin implicarea părinților.
-biblioteca şcolii- este bine
organizată,funcţională şi dispune de un fond de carte ce acoperă în mare
măsură solicitările la toate disciplinele de învăţământ;
-bugetul şcolii acoperă necesarul
mediu de funcţionare; (plaţi, materiale, reparaţii)
|
-Corpurile
A si B din cadrul Scolii Gimnaziale Movilița nu dispun de autorizație ISU
pentru securitate la incendiu și costurile foarte mari pe care le implică
obținerea acestora.
-
Scoala Primara Diocheți nu are autorizație sanitară deoarece nu există căi de
acces diferite pentru scolari și preșcolari.
-
neasigurarea condițiilor pentru desfășurarea orelor de educație fizică în
sala de sport în perioada rece.
-lipseşte o sală de festivităţi;
-lipsa de preocupare pentru informare şi documentare a
cadrelor didactice în vederea obţinerii unor fonduri pentru îmbunătăţirea
ambientului clasei, şcolii sau chiar fonduri europene prin proiecte;
|
Oportunităţi
|
Factori
de risc (Ameninţări)
|
-în
perspectiva descentralizării învăţământului implicarea mai mare a Consiliului
de Administrație în implementarea corectă a finanţării per elev,
programe pentru modernizări, dotări – prin proiecte acordare de burse pentru
elevii cu probleme financiare dar şi pentru cei cu rezultate deosebite;
-realizarea unei baze de date
elevi și cadre didactice utilă, solicitată deja de MECS;
-procesul de profesionalizare a carierei didactice şi
manageriale;
|
–
insuficienţa resurselor financiare pentru realizarea obiectivelor şcolii şi
nealocarea lor la timpul potrivit;
-insuficienţa resurselor proprii
pentru a acoperii acţiuni de anvergură ( amenajarea curții școlii) care nu pot fi realizate de la bugetul de
stat/ local;
– insuficința resurselor materiale pentru demararea
acțiunilor necesare obținerii autorizației de securitate la incndiu.
|
Relaţia cu comunitatea
Puncte
tari
|
Puncte
slabe
|
-o
colaborare foarte bună cu părinţii;
-colaborarea permanentă cu
Primăria Comunei Movilita,Consiliul Local Movilita,Casa de Cultură
Movilita,Biblioteca Movilita;
-participarea şcolii la programe
organizate de Primăria Comunei Movilita,Consiliul Local Movilita ,
Politia Movilita.
-participarea şcolii la programe
iniţiate de aceştia în calitate de partener sau programe în care aceştia
devin parteneri ale activităților școlii;
-reprezentarea Consiliului Local
în C.A al şcolii prin doi consilieri locali;
-reprezentarea primarului în CA al
școlii printr-o persoană delegată;
|
-dificultăţi
în atragerea sponsorilor datorită reducerii activității economice și a
legislației birocratice.
-lipsa de implicare a unor cadre didactice în
activităţile şcolile, altele decât cele didactice.
|
Oportunităţi
|
Factori
de risc (Ameninţări)
|
-buna
colaborare cu ISJ Vrancea,şi unităţi conexe CCD, CJRAE şi alte unităţi
şcolare;
- -creşterea nivelului de
implicare şi a rolului comunităţii locale în luarea deciziilor privind
dezvoltarea şcolii;
-schimburi cu şcoli din
străinătate în cadrul programului Comenius și Erasmus.
-
|
-dificultăţile
materiale ale părinţilor duc la diminuarea sprijinului pe care îl acordă
şcolii;
– influenţa mediului extern
poluant;
– interesul dirijat al elevilor şi părinţilor mai mult
spre notare decât spre cunoştinţelor acumulate datorită modului în care se
face admiterea;
|
II.3.Formularea
viziunii si misiunii scolii
Viziune
Ne propunem sa fim una din scolile de prestigiu din zona, apreciata de
elevi, parinti si comunitatea locala.
Valori
·
Valorile
educationale pe care scoala noastra le promoveaza sunt:
Respectul fata de oameni,fata de autoritati, fata de
propria persoana;
Competitivitatea intre elevi si cadrele didactice din comuna;
Cultivarea initiativei prin deschidere fata de ideile noi;
Competenta cadrelor didactice;
Integritatea –puterea
interioara de a spune adevarul,de a actiona onest; Corectitudine,seriozitate si perseverenta din partea cadrelor
didactice si elevilor;
Autodisciplina –a avea
control asupra propriilor actiuni,dorinte si un comportament adecvat oricarei situatii;a da tot ce ai mai bun in orice imprejurare.
Misiunea scolii
Scoala noastra va educa elevii spre invatarea si respectarea
valorilor unei societati democratice.
Demersul nostru
educational, alaturi de familie si comunitate, are ca ideal dezvoltarea libera,
integrala si armonioasa a individualitatii umane, formarea personalitatii
autonome si creative a elevilor ce vor deveni apti pentru integrarea
socio-culturala si profesionala deplina intr-o lume dinamica, supusa unor
transformari continue.
ŢINTE ŞI SCOPURI ALE
STRATEGIEI DE DEZVOLTARE
Dacă existenţa şcolii noastre este justificată de
contextul educaţional şi comunitar ne determina să avem în vedere ca dimensiune
strategică : modernizarea sistemului de educaţie pentru a da coerenţă
parcursurilor şi opţiunilor individuale printr-o schimbare curriculară
substanţială, orientată pe competenţe cheie ce trebuiesc dobândite în şcoală,
compatibile cu cerinţele noii economii a cunoaşterii.
1. ŢINTE STRATEGICE
Analizând „ punctele slabe”
ale mediului intern şi „ameninţările” identificate în mediul extern, propunem
următoarele ţinte strategice:
T1:Realizarea cadrului adecvat pentru o
educaţie de calitate.
Acest scop
vizează crearea unui spaţiu adecvat cerinţelor
de funcţionare pentru instruirea teoretică şi practică a elevilor, prin
cooperare cu autorităţile locale şi
comitetele de părinţi consolidând astfel parteneriatul şcoală - comunitate.
T2: Realizarea unui învăţământ axat
pe aplicarea metodelor active şi a strategiilor didactice centrate pe elev.
Ţinta strategică
aleasa se bazează pe buna formare a cadrelor didactice şi vizează inovaţii
didactice pentru adaptarea la nevoile de
dezvoltare personală şi profesională ale elevilor.
T3:Promovarea dimensiunii europene şi a egalităţii de şanse în educaţia
elevilor:
Absolventul din
societatea actuală trebuie recuplat cu nevoile de calificare, mobilitate şi
flexibilitate resimţite de economie prin piaţa muncii, administraţia locală,
viaţa socială şi cultura societăţii noastre româneşti şi europene. Este
necesară introducerea unei dimensiuni europene în educaţie, la toate nivelurile
şi facilitarea accesului larg, transnaţional, la resursele educaţionale din
Europa.
T4: Utilizarea unui sistem eficient de comunicare
Scopul vizează
dotare tuturor compartimentelor cu mijloace de comunicare interne şi
interinstituţionale şi adecvarea schimbului de informaţii la ritmul schimbărilor
din societatea românească.
T5: Promovarea imaginii unităţii
şcolare pe plan local, naţional şi internaţional.
Acest scop vizează
realizarea unei noi imagini a şcolii ca centru de resurse educaţionale şi de
servicii oferite comunitatii.
2. OPŢIUNILE
STRATEGICE
Domeniul
funcţional
|
Dezvoltare
curriculară
|
Dezvoltarea
Resurselor umane
|
Atragerea
de resurse financiare şi dezvoltarea bazei materiale
|
Dezvoltarea relaţiilor comunitare
|
Scop
strategic
|
||||
T1
|
Adaptarea curriculumului la
nevoile comunităţii
|
Asigurarea accesului cadrelor didactice la
tehnologia modernă
|
Modernizarea spaţiilor şcolare şi a spaţiilor
auxiliare
|
Responsabilizarea comunităţii în susţinerea şcolii
|
T2
|
Particularizarea curriculumului la cerintele
învăţării activ-participative centrate pe elev
|
Formarea cadrelor didactice pentru aplicarea
metodelor active şi a centrării activităţii pe elev
|
Achiziţionarea de mijloace didactice şi echipamente
adecvate situaţiilor de învăţare centrate pe elev
|
Dezvoltarea parteneriatelor cu structuri implicate în
educaţie.
|
T3
|
Dezvoltarea unor optionale adecvate egalităţii de şanse în educaţia elevilor şi integrării europene
|
Accesarea resurselor educaţionale europene.
Crearea abilităţilor personale, a deprinderilor sociale şi tehnice, de
promovarea dimensiunii europene şi egalităţii de şanse
în educaţia elevilor
|
Crearea bazei materiale pentru susţinerea
promovării dimensiunii europene şi a egalităţii de
şanse în educaţia elevilor de către
cadrele didactice
|
Colaborare cu reprezentanţi ai ONG-urilor,
instituţiilor de cultură din ţară şi din străinătate
|
T4
|
Dezvoltarea canalelor
privind comunicarea
|
Formarea resursei umane în vederea utilizării
sistemelor de comunicare şi realizarea unei comunicări eficiente
|
Dotarea tuturor compartimentelor cu mijloace
moderne de comunicare eficienti-zarea parteneriatelor vitale
|
Crearea unor structuri participative elevi-
personal propriu comunitate pentru realizarea schimbului de informaţii cu
exteriorul şi adecvarea acestuia la contextul comunitar concret
|
T5
|
Dezvoltarea privind activitatea de marketing-
publicistică
|
Responsabilizarea şi motivarea resursei umane
pentru promovarea imaginii şcolii
|
Atragerea de resurse pentru realizarea unor
materiale de promovare a imaginii şcolii
|
Realizarea unor parteneriate cu instituţii/
organizaţii/ mass-media, implicate în promovarea imaginii şcolii
|
3. ETAPE ŞI TERMENE DE APLICARE A STRATEGIEI
ŢINTE STRATEGICE
|
OPŢIUNI STRATEGICE
|
ETAPE ŞI TERMENE DE APLICARE
|
T1:Realizarea
cadrului general adecvat pentru o educaţie de calitate prin şi pentru
comunitate
|
Adaptarea curriculumului la specificul local
|
(S) Analiza nevoilor de educaţie, definirea cererii de educaţie
|
(M) Dezvoltarea şi pilotarea curriculum-ului conceput pe baza nevoilor
comunitare şi a celor individuale
|
||
(L) Revizuirea procedurii de dezvoltare curriculară
|
||
Asigurarea accesului cadre-lor didactice la tehnologia modernă
|
(S) Inventarul echipamentelor existente în şcoală stabilirea
necesarului pentru asigurarea utilizarii în procesul de învăţământ de către
toate cadrele didactice
|
|
(M) Formarea cadrelor didactice pentru utilizarea echipamentelor
audio-video şi a tehnologiilor informaţionale
|
||
(L) Identificarea şi valorificarea de către cadrele didactice a
resurselor comunităţii
|
||
Modernizarea spaţiilor şcolare şi a spaţiilor auxiliare
|
(S) Inventarierea tuturor lucrărilor necesare reamenajării şi
modernizării spaţiilor şcolare şi spaţiilor auxiliare
(S) Inventarierea tuturor dotărilor existente la nivelul unităţii
şcolare
(S) Stabilirea fondurilor necesare şi a surselor de obţinere
|
|
(L) Reamenajarea spaţiilor şcolare și a curților interioare
(L) Procurarea şi instalarea de echipamente audio- video şi de
comunicare moderne necesare
|
||
Responsabilizarea comunităţii în susţinerea şcolii
|
(S) Atragerea de resurse extrabugetare
|
|
(M) Realizarea unei reţele eficiente de comunicare şi cooperare cu
comunitatea
|
||
T2:Realizarea
unui învăţământ axat pe aplicarea metodelor active şi a strategiilor
didactice centrate pe elev
|
Particularizarea curriculumului la cerinţele învăţării activ-
participative
|
(S) Analiza nevoilor de educaţie, definirea cerinţelor de învăţare
activ-participative
|
(M) Dezvoltarea şi pilotarea curriculum-ului conceput pe baza cerinţelor învăţării
activ-participative centrate pe elev
|
||
(L) Revizuirea procedurii de dezvoltare curriculară în funcţie de
rezultate
|
||
Formarea cadrelor didactice pentru aplicarea metodelor active şi
centrării activităţii pe elev
|
(S) Stabilirea necesarului de formare a cadrelor didactice
(S) Formarea cadrelor didactice debutante pentru aplicarea metodelor
active şi a centrării activităţii pe elev
|
|
(M)
Formarea restului cadrelor didactice pentru aplicarea metodelor active şi a
centrării activităţii pe elev
|
||
Modernizarea spatiilor scolare si a spatiilor auxiliare
|
(S) Inventarierea mijloacelor didactice şi echipamentelor existente în
şcoală şi stabilirea necesarului pentru asigurarea utilizării în procesul de
învăţământ de către toate cadrele didactice
|
|
(M) Formarea cadrelor didactice pentru utilizarea mijloacelor
didactice şi echipamentelor adecvate situaţiilor de învăţare
|
||
(L)
Identificarea şi valorificarea de către cadrele didactice a resurselor
|
||
Responsabilizarea comunitatii in sustinerea scolii
|
(S) Contactarea unor instituţii/ONG-uri/organizaţii care pot funiza
asistenţă de specialitate
|
|
(M) Incheierea de parteneriate şi derularea activităţilor de formare
|
||
(L) Atragerea altor instituţii /ONG-uri/ organizaţii/ firme implicate
în educaţie
|
||
T3:Promovarea
dimensiunii europene şi a egalităţii de şanse în educaţia elevilor:
|
Dezvoltarea unor opţionale despre tema
egalităţii de şanse în educaţia elevilor şi integrării europene
|
(S) Analiza nevoilor de educaţie, definirea cererii de educaţie şi
realizarea unor opţionale adecvat egalităţii de şanse în educaţia elevilor şi
integrării europene
|
(M) Dezvoltarea si pilotarea curriculum-ului conceput pe baza egalităţii de şanse în
educaţia elevilor şi integrării europene
|
||
(L) Revizuirea procedurii de dezvoltare curriculară în funcţie de
rezultate
|
||
Accesarea resurselor educaţionale europene
|
(S) Identificarea surselor de resurse
(S) Informarea personalului asupra modului de accesare
|
|
(M) Formarea cadrelor didactice prin participare la programe de
formare internaţionale
(M) Realizarea unor proiecte comune şi a schimburilor de experienţă cu
şcoli din spaţiul european
|
||
(L) Menţinerea legăturilor cu partenerii externi şi crearea unui
schimb permanent de resurse cu aceştia
|
||
Crearea
abilităţilor personale, a deprinderilor sociale şi tehnice, de promovare
dimensiunii europene şi a valorilor multiculturalismului a elevilor
|
(S) Identificarea nevoilor de formare a elevilor adolescenţi privind
deprinderile sociale şi tehnice, de promovare a valorilor europene
(S) Contactarea organismelor care pot furniza asistenţă de
specialitate
(S) Formarea a 3 cadre didactice în crearea deprinderilor sociale şi
tehnice, de promovare a valorilor europene a adolescenţilor
|
|
(M) Formarea unui grup de 10 elevi pentru promovarea dimensiunii
europene şi a valorilor multiculturalismului
(M) Realizarea unor proiecte comune şi a schimburilor de experienţă cu
şcoli din Romania
|
||
Crearea bazei materiale pentru susţinerea promovării
|
(M) Amenajarea unor puncte de accesare a resurselor europene
|
|
(L) Realizarea unei baze de date privind sursele şi resursele europene
|
||
Colaborare cu reprezentanţi ai ONG-urilor, instituţiilor de cultură
din ţară şi din străinătate
|
(S) Identificarea organizaţiilor cu care se pot desfăşura activităţi
de promovare a valorilor europene şi multiculturalismului şi realizarea de
parteneriate cu organizaţiile identificate
(S) Realizarea unor materiale scrise şi în format electronic, (împreună
cu partenerii români şi străini) pentru promovarea dimensiunii europene şi a
valorilor multiculturalismului
|
|
(M) Derularea on-line a unor activităţi extracurriculare
transnaţionale
|
||
(L) extinderea parteneriatelor în ţară şi în străinătate
|
||
T4:
Utilizarea unui sistem eficient de comunicare
|
Dezvoltarea, canalelor privind
comunicarea
|
(S) Analiza nevoilor, definirea cererii privind comunicarea
|
(M) Dezvoltarea canalelor
|
||
(L) Revizuirea procedurii de dezvoltare curriculară în funcţie de rezultate
|
||
Formarea resursei umane în vederea utilizarii sistemelor de comunicare
şi realizarea unei comunicări eficiente
|
(S) Realizarea liniilor de comunicare internă şi interinstituţionale
(S) Analiza nevoilor de formare în utilizarea sistemelor de comunicare
(S) Analiza complexa a nevoilor de formare pe comunicare
|
|
(M) Formarea întregii resurse
umane pe probleme de comunicare
(M) Formarea resursei umane pentru realizarea sistemelor şi
echipamentelor de comunicare
|
||
(L) Crearea unei structuri activ- participative interne care să
monitorizeze permanent nevoia de formare
|
||
Dotarea
tuturor compar-timentelor cu mijloace
moderne
de comunicare eficientizarea parteneriatelor vitale
|
(S) Identificarea necesarului de echipamente de comunicare
|
|
(M) Dotarea integrală cu echipamente de comunicare moderne
(M) Organizarea unui Centru de Documentare şi Informare
|
||
(L) Realizarea unei baze de date eficientă la nivelul unităţii şcolare
|
||
Crearea
unor structuri participative elevi- personal propriu- comunitate pentru
realizarea schimbului de informaţii cu exteriorul şi adecvarea acestuia la
contextul comunitar concret
|
(S) Realizarea necesarului de resursă pentru crearea structurii
|
|
(M) Stabilirea procedurilor de lucru şi pilotarea acestora
|
||
(L) Revizuirea structurii în
funcţie de rezultate
|
||
T5:
Promovarea imaginii unităţii şcolare pe plan local, naţional şi internaţional
|
Responsabilizarea
şi motivarea resursei umane pentru promovarea imaginii şcolii
|
(S) Lansarea invitaţiei de participare la promovarea imaginii şcolii
(S) Identificarea resursei umane disponibile
|
(M) Implicarea în activităţile de promovare a imaginii şcolii
|
||
(L) Implicarea întregii resurse umane pentru promovarea imaginii
şcolii
|
||
Atragerea
de resurse pentru realizarea unor materiale de promovare a imaginii şcolii
|
(S) Stabilirea fondurilor necesare şi a surselor de obţinere
(S) Realizarea unui material promoţional de promovare a imaginii
şcolii
|
|
(L) Realizarea unor
parteneriate în vederea atragerii de resurse
|
||
Realizarea unor parteneriate cu instituţii/ organizaţii/ mass- media,
implicate în promovarea imaginii şcolii
|
(S) Identificarea de instituţii/organizaţii/mass-media, implicate în
promovarea imaginii şcolii
|
|
(M) Organizarea de activităţi care să promoveze imaginea şcolii
(M) Obţinerea de rezultate la nivel naţional şi internaţional
(M) Participarea la activităţi organizate de alte instituţii în scopul
promovării şcolii
|
||
(L)
Menţinerea imaginii şcolii prin utilizarea liniilor de comunicare
interinstituţionale
|
IV. OBIECTIVE GENERALE REALIZATE
PRIN ŢINTE ŞI OPŢIUNI STRATEGICE
Obiective generale:
Þ
O1. creşterea calităţii
muncii în şcolă;
Þ
O2. îmbunătăţirea procesului
instructiv-educativ;
Þ
O3. eficientizarea lucrului
în echipă;
Þ
O4. educarea elevilor
noştrii pentru dobândirea de noi capacităţi, deprinderi şi competenţe pentru
alinierea la dezideratele educaţiei europene;
Þ
O.5 creşterea performanţelor
elevilor la nivel local, naţional, internaţional.
O1, O2, O5
ŢINTE STRATEGICE
|
OPŢIUNI STRATEGICE
|
RESURSE STRATEGICE
|
REZULTATE
AŞTEPTATE
|
|
T1:
Realizarea cadrului general adecvat pentru o educatie de calitate prin / pentru comunitate
|
Adaptarea
curriculum-ului la specificul local
|
·
Resursa umana foarte bine
pregatita profesi-onal
·
Resurse de expertiza:
existenta unor cadre didactice cu expertiza si experienta
|
·
Existenta spaţiilor
modernizate adecvat cerinţelor de funcţionalitate
·
Existenţa sălilor de clasă
dotate modern prin efortul scolii
·
Satisfacţia grupurilor de
interes privind calitatea educaţiei
|
|
Asigurarea
accesului cadrelor didactice la tehnologia modern
|
||||
Modernizarea spaţiilor şcolare şi a spaţiilor auxiliare
|
||||
Responsabilizarea comunităţii în susţinerea şcolii
|
||||
T2:
Realizarea unui invatamant axat pe aplicarea metodelor active şi a
strategiilor didactice centrate pe elev
|
Particularizarea
curriculum-ului la cerinţele învăţării activ- paticipative centrate pe elev
|
·
Scăderea cu 50% a
absenţelor nemotivate ale elevilor
·
Diminuarea cu 75% a
corigenţilor
·
Implicarea tuturor
cadrelor didactice în realizarea de activităţi extraşcolare şi
extracurriculare în parteneriat cu comunitatea
|
||
Formarea
cadrelor didactice pentru aplicarea metodelor active şi a centrării activităţii
pe elev
|
||||
Achiziţionarea de mijloace didactice şi echipamente adecvate
situaţiilor de învăţare centrate pe elev
|
||||
Dezvoltarea parteneriatelor cu structuri implicate în
educaţie
|
||||
T3:
Promovarea dimensiunii europene si a egalităţii de şanse în educaţia elevilor
|
Dezvoltarea
unor parteneriate cu alte scoli din Europa
|
·
Creşterea cu 20% a
elevilor implicaţi în schimburi de experienţă internaţionale
·
Existenta bazei de date
pentru promovarea dimensiunii europene şi a egalităţii de şanse în educaţia
elevilor
|
||
Accesarea
resurselor educaţionale europene
|
||||
Crearea abilităţilor personale, a deprinderilor sociale
şi tehnice, de promovare dimensiunii europene şi a egalităţii
de şanse în educaţia elevilor
|
||||
Crearea bazei materiale pentru susţinerea promovării
|
||||
Colaborare cu reprezentanţi ai ONG-urilor,
instituţiilor de cultură din ţară şi din străinatate
|
O3, O4
ŢINTE STRATEGICE
|
OPŢIUNI STRATEGICE
|
RESURSE STRATEGICE
|
REZULTATE AŞTEPTATE
|
|
T4: Utilizarea unui sistem
eficient de comunicare
|
Dezvoltarea unor module /opţionale privind comunicarea
|
·
Resursa umană foarte bine
pregatită profesi-onal
·
Resurse de expertiză:
existenţa unor cadre didactice cu expertiză şi experienţă
|
·
Existenţa liniilor de
comunicare internă şi interinstituţională
·
Toate cadrele didactice
utilizează tehnologiile informaţionale
şi liniile de comunicare existente
·
75% dintre elevi
utilizează sistemele informaţionale existente în şcoală
·
Existenţa structurii
participative care monitorizează schimbul de informaţii cu comunitatea
|
|
Formarea resursei umane în
vederea utilizarii sistemelor de comunicare şi realizarea unei comunicări
eficiente
|
||||
Dotarea
tuturor compartimentelor cu mijloace moderne de comunicare eficientizarea
parteneriatelor vitale
|
||||
Crearea unor structuri participative elevi- personal
propriu – comunitate pentru realizarea schimbului de informaţii cu exteriorul
şi adecvarea acestuia la contextul comunitar concret
|
||||
T5: Promovarea imaginii unităţii
şcolare pe plan local, naţional şi internaţional
|
Responsabilitatea şi
motivarea resursei umane pentru promovarea imaginii şcolii
|
·
Existenta monografiei şi a
materialelor de promovare a imaginii şcolii
·
Implicarea tuturor
cadrelor didactice pentru promovarea imaginii şi/sau realizarea de materiale
promoţionale
·
Existenta contractelor de
parteneriat
·
Existenta programului de
activitate extraşcolară
|
||
Atragerea
de resurse pentru realizarea unor materiale de promovarea a imaginii şcolii
|
||||
Realizarea unor
parteneriate cu instituţii/ organizaţii/ mass-media, implicate în promovarea
imaginii şcolii
|
V. RESURSELE STRATEGICE ŞI REZULTATELE AŞTEPTATE
Pentru toate ţintele strategice menţionate vor fi
dezvoltate programe specifice, cu responsabili clar specificaţi, ce vor
realiza, acolo unde este cazul şi programe suplimentare de atragere a
resurselor deficitare.
Rezultatele aşteptate vizează, la modul general,
următoarele:
·
şcoala să asigure tuturor educabililor
condiţii optime de pregătire, şanse egale, iar cadrelor didactice posibilitatea
de a se exprima într-un cadru favorabil dezvoltării personale şi profesionale a
elevilor.
·
pregătirea ştiinţifică şi
profesională a elevilor, în perspectiva integrării în viaţa economică şi
socială, la nivelul standardelor europene.
·
organizarea unor grupuri de
persoane formate care să actioneze în
promovarea dimensiunii europene în educaţie, pentru cetăţenie democratică.
·
creşterea
considerabilă a numărului de parteneriate locale, naţionale şi europene
·
creşterea
prestigiului unităţii şcolare prin promovarea imaginii în toate domeniile
precizate.
REZULTATE AŞTEPTATE
MENCS, ISJ, CCD
- respectarea politicilor şcolare
de stat şi a legislaţiei în vigoare
- promovarea standardelor europene
în funcţionarea structurilor şi aplicarea programelor sistemului de
învăţământ
- utilizarea optimă a resurselor
financiare
- respectarea şi parcurgerea
ritmică a programei şcolare
- asigurarea progresului şcolar şi
atingerea standardelor instructiv educative stabilite prin obiectivele
cadru
- dezvoltarea profesională şi
perfecţionarea prestaţiei didactice prin derularea programelor de formare
continuă
Elevii
- condiţii optime de învăţare
- respectarea drepturilor
copilului şi a demnităţii personale
- asigurarea egalităţii de şanse
în formarea şi dezvoltarea personală
- dezvoltarea capacităţilor de
autocunoaştere şi orientare şcolară şi profesională în vederea inserţiei
profesionale şi sociale optime
- dezvoltarea abilităţilor de
comunicare şi relaţionare
- focalizarea curriculumului pe segmentele
care răspund intereselor şi aşteptărilor proprii
- creşterea ofertei de activităţi
extraşcolare şi de petrecere a timpului liber
Părinţii
- condiţii optime de
învăţare şi securitate a copiilor în timpul activităţilor şcolare
- asigurarea unui nivel
de pregătire corespunzător promovării testelor naţionale şi admiterii în
etapa superioară de învăţământ în conformitate cu opţiunile exprimate
- servicii de
consultanţă psihologică şi educaţională
- însuşirea de către
copii a normelor de conduită socială
- preluarea de către
şcoală a rolului de prim generator de educaţie
- informări curente şi
colaborare eficientă cu învăţătorul/profesorul diriginte
Cadrele didactice
- promovarea statutului
de cadru didactic în societate
- informare
profesională şi formare continuă
- parcurgerea treptelor
de perfecţionare şi carieră profesională
- mediul de lucru
plăcut, bază logistică modernă
- conducere
democratică, participare la luarea deciziilor
- salarizare decentă,
pe măsura importanţei sociale a activităţii prestate
- conţinuturi
curriculare adaptate vârstei şcolare şi finalităţilor instructiv-educative
aşteptate
Autorităţile locale
- gestionarea eficientă
a resurselor materiale şi financiare
- activitate şcolară
care să răspundă nevoilor comunităţii locale
- informări curente în
legătură cu activităţile desfăşurate la şcoală
- dezvoltare
instituţională
- centre culturale,
biblioteci, universităţi şi alte şcoli
- implicare în programe
şi proiecte de interes comun
- stimularea elevilor
în folosirea serviciilor specifice
ONG-uri, fundaţii, asociaţii
- programe comune cu
şcoala
- recrutare de
voluntari
- cursuri cu
participanţi elevi, părinţi şi cadre didactice
Biserica
- promovarea valorilor
morale creştine în educaţie
- activităţi de
parteneriat
Mass-media
- desfăşurarea unor
activităţi cu impact mediatic
Pe termen scurt
·
Realizarea unui proiect la
nivelul Scolii Gimnaziale Movilita avand ca tema Istoria satului meu, istoria familiei mele.
·
Stimularea elevilor şi
profesorilor cu rezultate deosebite la concursurile şi olimpiadele şcolare cu aportul
Consiliului Local Movilita
·
Derularea unor programe de
orientare şcolară şi profesională - „Cheia succesului”, „Vreau o carieră”,
Târguri de joburi;
·
Creşterea numărului de
premii obţinute la olimpiadele şi concursurile şcolare naţionale şi internaţionale
şi a participării la simpozioane şi sesiuni de comunicări ştiinţifice;
·
Derularea proiectelor
educaţionale de twinning cu scoli europene
·
Realizarea revistei scolii
in care sunt dedicate pagini comunitatii locale.
·
Organizarea festivităţilor
dedicate Zilei Comunei Movilita
·
Crearea unui colectiv de
profesori şi elevi unit, armonios, eficient şi de înalt prestigiu moral şi
profesional.
Pe termen mediu
·
Formarea continuă a cadrelor
didactice – creşterea numărului de profesori cu grad didactic I şi II si masterat,
incurajarea profesorilor sa opteze pentru programe de reconversie profesionala.
·
Informatizarea bibliotecii
·
Modernizarea laboratoarelor
de biologie, chimie si fizica, care să permită desfăşurarea unor activităţi
instructiv educative performante;
·
Implicarea scolii in
parteneriate cu scolile din zona, pentru a asigura asimilarea specificului
zonal si crearea unei identitati cultural specific.
·
Demararea demersurilor in
vederea obtinerii autorizatiei de securitate la incendiu pentru corpurile A si
B din cadrul Scolii Gimnaziale Movilita
Pe
termen lung
·
Derularea proiectelor de
parteneriat cu şcoli din ţară şi străinătate
·
Amenajarea curtilor Scolii
Gimnaziale Movilita cu loc de joaca pentru copii si teren de fotbal.
·
Realizarea modificarilor de infrastructura
necesare pentru ca cele doua corpuri de cladire de la Scoala Gimnaziala
Movilita sa primeasca autorizatia de securitate la incendiu.
·
Gasirea unei solutii optime
pentru asigurarea conditiilor necesare desfasurarii orelor de educatie fizica
si sport in conditii optime pe perioada sezonului rece.
VI . PROGRAME STABILITE
Pentru realizarea scopurilor
menţionate în proiect au fost definite următoarele programe:
1.Programul de pregătire a cadrelor didactice
3.Programul
„Dimensiunea Europeană şi egalitate de şanse”
4. Programul de
întărire a legăturilor dintre şcoala şi comunitate
5. Programul de promovare a imaginii şcolii
ȘCOALA
GIMNAZIALĂ MOVILIȚA
PLAN OPERAȚIONAL
AL PDI 2016 - 2017
1. Programul de pregătire a
cadrelor didactice
Nr.
crt.
|
Activitate
|
Obiective operationale
|
Termen
|
Responsabilitati
|
Resurse
|
Indicatori de performanta
|
1.
|
Stabilirea
necesarului de formare a cadrelor didactice în conformitate cu opţiunile
strategice definite
|
Formarea
grupului de lucru
Realizarea
chestionarului de nevoi
Aplicarea
chestionarului tuturor cadrelor didactice din şcoală
Interpretarea
chestionarului
Studierea
fiţelor de formare profesională a cadrelor didactice
Intocmirea
listei de cadre didactice cu nevoi de formare pe: utilizarea echipamentelor
audio- video, aplicarea metodelor activ- participative centrate pe elev,
probleme de comunicare, utilizare de echipamente informaţionale
|
Sept. – nov. 2016
|
Director
Responsabilul cu
perfectionarea
|
Materiale:
hârtie, copiator, toner, creioane, pixuri
De
timp: necesar aplicării şi interpretării chestionarului
Financiare:
resurse extrabugetare,
De
autoritate: recu-noaştere a nevoii de formare
|
Lista
cadrelor didactice cu nevoi de formare pe:
aplicarea
metodelor activ-participative centrate pe elev, probleme de
comunicare,
utilizare de echipamente informaţionale
|
2.
|
Formarea cadrelor
didactice
|
Realizarea unui grafic de
formare
|
Nov.2016
|
Director
Responsabilul cu
perfectionarea
|
materiale:
calculator cu legătură la INTERNET şi imprimantă, hârtie, creioane, pixuri,
xerox, toner, tablă, cretă
De timp: necesar for-mării
Financiare: necesare
asigurării consumabilelor
|
La finalul cursurilor,
cadrele didactice vor fi capabile să
aplice metode activ- participative centrate pe elev, să comunice eficient, să
utilizeze echipamentele informaţionale
|
3.
|
Monitorizarea activităţii cadrelor
didactice
|
Realizarea
de asistenţe la orele de curs
Realizarea unei programări
în vederea utilizării mijloacelor modern de care școala dispune și a
accesului în laboratorul de informatică
|
Permanent
|
Director
Şefi de catedre
|
materiale: fişe de asistenţă,
pix
de timp: necesar
efec-tuarii asistentelor, monitorizării utilizării echipamentelor
financiare: necesare
eventualelor activităţi de întreţinere a echipamentelor
|
Existenţa fişelor de
asistenţă
Existența unei planificări
în vederea utilizării mijloacelor didactice modern
|
2. Programul de modernizare a bazei materiale
Nr.crt.
|
Activitate
|
Obiective operaţionale
|
Termen
|
Responsabilităţi
|
Resurse
|
Indicatori de performanţă
|
1.
|
Inventarierea
tuturor lucrărilor necesare reamenajării
|
Stabilirea
comisiei de in-ventariere a lucrărilor necesare
Derularea inventarierii
Stabilirea necesarului de
resursă financiară
Stabilirea surselor de
finanţare
|
Decembrie 2016
|
Director
Contabil
|
materiale:hârtie,
creioane, pixuri
De
timp: necesar inventarierii
De autoritate: recunoaştere
de direcţia învăţământ primărie
|
Lista de inventar
|
2.
|
Realizarea
lucrărilor de reamenajare
|
Efectuarea lucrărilor de
reamenajare/ igienizare
|
anual
|
Director
|
materiale: în funcţie de
necesităţi
de timp: necesar
realizării lucrărilor
financiare: necesare
materialelor şi plata muncitorilor
|
Sălile reamenajate
Exterioarele clădirilor
|
3.
|
Stabilirea
necesarului de dotare
|
Stabilirea
comisiei de inventariere a necesarului de dotare
Inventarierea
existentului de dotare
Stabilirea
necesarului de dotare
Stabilirea
necesarului de resursă financiară
Stabilirea surselor de
finanţare
|
Permanent
|
Director
|
materiale:
hârtie, creioane, pixuri
de
timp: necesar inventarierii
de autoritate:
|
Listele cu dotările
necesare
|
4.
|
Achiziţionarea
de mobilier,echipamente şi
aparatură
modernă
|
Efectuarea achiziţiei de
mobilier, echipamente şi aparatură
|
permanant
|
Director
|
materiale: în funcţie de
devizie
de timp: necesar
efectuării lucrărilor
financiare: necesare
plăţilor
de autoritate
|
Existenţă aparatura, echipament, mobilier conform
planurilor
|
3.
Programul de pregătire “ Dimensiune europeană şi egalitate de şanse”
Nr.crt.
|
Activitate
|
Obiective operationale
|
Termen
|
Responsabilitati
|
Resurse
|
Indicatori de performanta
|
1.
|
Identificarea resurselor
educaţionale europene
|
Utilizarea PC-ului şi TIC
pentru găsirea de resurse educaţionale
|
permanent
|
Coordonatorul
de proiecte şi programe
|
materiale:
calculator cu legatură la INTERNET şi imprimantă, hârtie, creioane, pixuri
De
timp: necesar căutării
Financiare:
necesare asigurarii logisticii
|
Existenţa proiectelor
Existenţa unei baze de
resurse
|
2.
|
Realizarea
unor materiale referitoare la
„Dimensiunea
europeană “
|
Realizarea
unui portofoliu tematic
Informarea
tuturor cadrelor didactice asupra subiectului în discuţie
Desfăşurarea
unei mese rotunde cu exemple de bune practici
|
permanent
|
Coordonatorul de proiecte
si programe
Catedrele de lb. Romana,
lb. moderne
|
materiale:
calculator cu legatura la INTERNET si imprimanta, hartie, creioane, pixuri
De timp: necesar rea-lizarii
materialelor
Financiare: necesare
asigurarii logisticii
|
Dicţionarul de termeni
Materiale informative
|
3.
|
Formarea
unor cadre didactice în crearea
deprinderilor sociale şi
tehnice de promovare a valorilor europene
|
Selectarea cadrelor
didactice
Formarea cadrelor
didactice
|
Aprilie – mai 2017
|
Directorul
Coordonatorul
de proiecte şi programe
|
materiale:
calculator cu legatura la INTERNET si imprimanta, hartie, creioane, pixuri
De
timp: necesar for-marii
Financiare:
necesare
asigurarii logisticii
|
Formarea cadre didactice
|
4.
|
Identificarea nevoilor de
formare a elevilor privind deprinderile sociale şi tehnice de promovare a
valorilor europene
|
Formarea
echipei care va realiza studiul
Realizarea de chestionare
pentru grupurile de interes: elevi, cadre didactice
Centralizarea datelor
|
Mai 2017
|
Echipa desemnată
|
materiale:
calculator cu legatura la INTERNET si imprimanta, hartie, cre-ioane, pixuri
De timp: necesar
rea-lizarii studiului
Financiare: asigurarii
logisticii
|
Centralizatorul datelor
|
5.
|
Desfăşurarea
de activităţi extra-curriculare online cu parteneri din străinatate
|
Participare la e-tweening
|
Permanent
|
Coordonatorul
de proiecte şi programe
Prof. de infor-matică
|
materiale: calculator cu
legatura la INTERNET
De timp: necesar derularii
activitatilor
|
Realizarea a 3 astfel de
parteneriate
|
4.
Programul de întărire a legăturilor dintre şcoala şi comunitate
Nr.crt.
|
Activitate
|
Obiective operaţionale
|
Termen
|
Responsabilităţi
|
Resurse
|
Indicatori de performanţă
|
1.
|
Organizarea de activităţi
comune
|
Realizarea
de activităţi ex-traşcolare cu Poliţia, Biserica, Spitalul, ONG-uri, Primărie
Lansarea
de proiecte/ pro-grame comune cu alte şcoli locale
|
Permanent
|
Directorul
Coordonator de proiecte şi programe
|
materiale:in functie de
activitate
De timp: necesar realizării
activităţii
|
Existenta
proiectelor/ programelor
|
2.
|
Realizarea
unei reţele de comunicare eficientă şcoală - comunitate
|
Actualizarea
site-ului şcolii
Organizarea
unui forum de discuţii pe site-ul şcolii
Realizarea
unei agende cu numere de telefon/ adrese de e- mail specifică comunităţii
|
Nov.2016
|
Director
Secretariat
Coordonator
de proiecte si programe
|
materiale: calculator,
hârtie
de timp: necesar
realizării activităţilor
|
existenţa site-ului şcolii
cu forumul de discuţii
existenţa agendei cu
numere de telefon/ adrese e-mail specifică comunităţii
|
3.
|
Obţinerea unor
sponsorizări
|
Identificarea posibililor
sponsori
Realizarea de contracte
Obţinerea de sponsorizări
Desfăşurarea unor
activităţi comune
|
Permanent
|
Director
|
de timp: necesar
inventarierii
|
Contractele de
sponsorizare
|
4.
|
Incheierea
de parteneriate cu organizaţii din comunitatea locală
|
Identificarea tuturor
partenerilor locali
Incheierea de contracte de
parteneriat
Desfăşurarea de activităţi
comune cu aceştia
|
Permanent
|
Director
Coordonator de proiecte şi
programe
|
De timp: necesar
identificării partenerilor şi încheierii parteneriatelor
|
Existenţa contractelor de
parteneriat
|
5. Programul de promovare a
imaginii şcolii
NrCrt
|
Activitate
|
Obiective
|
Termen
|
Responsabilităţi
|
Resurse
|
Indicatori de performanţă
|
1
|
Incheierea de parteneriate cu școlile din zonă
|
Cunoaşterea şcolilor cu acelasi statut
Derularea de activităţi comune
Prezentarea şcolii
|
Permanent
|
Directorul
Coordonator de proiecte şi programe
|
materiale:de prezentare a şcolii
de timp: necesar vizitelor
|
Realizarea cel puţin a unei vizite lunare
|
2
|
Realizarea materialelor promoţionale
|
Desemnarea
unei echipe care să realizeze materiale promoţionale
Promovarea revistei şcolii MOV
|
Permanent
|
Echipa desemnată
|
materiale: hârtie, xerox, calculator, imprimantă,
de timp: necesar realizării materialelor
financiare: necesare asigurării cu consumabile
|
Realizarea
de pliante diferite
Realizarea a 2 numere din revista şcolii
|
VII. BENEFICIARI/GRUPURI DE INTERES
Grupuri de
interese care interferează în actul educaţional
·
MECT, ISJ, CCD
·
Elevii
·
Personalul didactic
·
Personalul didactic auxiliar
şi administrativ
·
Părinţii
·
Comunitatea
·
Autorităţile locale
·
ONG-uri, fundaţii, asociaţii
·
Centre culturale,
biblioteci, universităţi, alte şcoli
·
Mass-media
·
Agenţi economici
VIII. INDICATORI DE
REALIZARE
•
Fişele de evaluare la
sfârşit de an pentru personalul angajat
•
Raportul de evaluare interna
ARACIP
•
Gradaţiile de merit obţinute
şi alte premieri şi distincţii
•
Finalităţi ale parteneriatelor
derulate
•
Gradul de implicare a
Consiliului de Administraţie în luarea deciziilor şi rezolvarea sarcinilor
•
Modul de cheltuire a
bugetului proiectat
•
Fonduri extrabugetare
obţinute şi probleme rezolvate cu acestea
•
Calitatea şi numărul de
implicări şi participări la cursuri de formare continuă, diseminarea acestora
şi utilizarea abilităţilor dobânduite în activitatea didactică
•
Respectarea termenelor de
execuţie a unor obictive
•
Realizarea diversităţii
activităţilor opţionale alese şi realizate
•
Documentele de proiectare şi
evidenţele
IX. MONITORIZARE ŞI EVALUARE
Proiectul va fi monitorizat prin planificările periodice pe arii
curriculare de activitate didactică şi managerială şi evaluări interne realiste
ale factorilor implicaţi.
Fiecare domeniu funcţional va fi
analizat şi se va interveni in stabilirea priorităţilor la un moment dat.
Realizările sau nerealizările
planului de dezvoltare instituţională se vor regăsi în analiza managerială
semestrială şi vor fi aduse în discuţia consiliului educaţional al şcolii.
Principala grijă în monitorizare va
fi urmărirea impactului asupra grupurilor ţintă cărora ne adresăm şi la care ne
raportăm: elevii părinţii, cadrele didactice şi nedidactice, comunitatea locală
şi partenerii de proiecte pentru a corecta din mers eventualele disfuncţii.
Evaluarea finală a proiectului se va face prin măsurarea gradului de
realizare a descriptorilor stabiliţi.
IX.1. ORGANIZAREA PROCESULUI DE
CONSULTARE ÎN VEDEREA ORGANIZĂRII PDI-ULUI:
Ø stabilirea echipei de lucru şi a responsabilităţilor specifice;
Ø contactarea partenerilor sociali privind colaborarea lor cu organizaţia
noastră;
Ø contextul elaborării: documente de proiectare, documente de analiză,
documente de marketing, web-site-ul şcolii;
Ø mediul intern: rapoarte statistice; rapoarte semestriale şi anuale
manageriale şi ale comisiilor metodice/tematice; dosarele comisiilor metodice
şi tematice; portofoliile cadrelor didactice; rapoartele CA, CEAC; rezultele
elevilor; fişe de evaluare; rezultate sondaje, chestionare; rezultatele
evaluării externe;
Ø planuri operaţionale: manageri, CA, CEAC, comisii metodice
IX.2. ORGANIZAREA MONITORIZĂRII, EVALUĂRII ŞI ACTUALIZĂRII PDI-ULUI
a. echipa de lucru:
Ø întâlniri de informare, actualizare;
Ø sedinţe de lucru pe termene fixate anterior;
Ø întâlniri cu membrii CEAC
b. echipa managerială:
Ø acţiuni specifice cuprinse în planul managerial, planul CA, tematica CP;
Ø discuţii de informare, feed-back;
Ø rapoarte semestriale;
Ø rapoarte anuale;
Ø analiza rapoartelor CEAC.
c. responsabilii comisiilor metodice şi tematice:
Ø planuri manageriale pentru implementarea PDI-ului;
Ø rapoarte semestriale şi lunare;
Ø fişe de autoevaluare;
Ø portofoliile membrilor comisiei;
Ø asistenţe/inter-asistenţe;
Ø lecţii demonstrative;
Ø acţiuni extracurriculare;
Ø schimb de experienţă în cadrul cercurilor pedagogice sau în cadrul unor
proiecte.
Director,
Gherghinoiu Loreta